سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

آیینه تاریخ

«بی گمان ابراهیم (خود به تنهایی) امتی مطیع خداوند وپاکدین بود و از مشرکان نبود .»، روایت شده است که وی آموزگار نیکی ها بود . [در تفسیر سخن خدای متعال]

 RSS 

 Atom 

کل بازدید ها :

50149

بازدیدهای امروز :

6

بازدیدهای دیروز :

2


درباره من


لوگوی من

آیینه تاریخ

 لینک دوستان

نسیم ایمان
نسیم ایمان
مسیحیت
گشایش
شیعه چه می گوید ؟
شیعه چه مذهبی است ؟
عروه الوثقی
پژوهش سرای تاریخ افغانستان


اشتراک

 


نوشته های قبلی

تابستان 1385
بهار 1385
زمستان 1384


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

احسانی تاریخ پنج شنبه 85/5/19 ساعت 11:15 عصر

 

شاید تاکنون بسیار شنیده باشید که تاریخ تکرار می شود .  این حقیقت در مورد روستای قانا به حقیقت پیوست . در آوریل 1996 اسرائیل پناهگاهی را که سازمان ملل برای اهالی روستا درنظر گرفته بود، باموشک هدف قرار داد و صدها انسان بی گناه از جمله ده ها کودک را به قتل رساند .

اکنون که ده سال از آن حادثه دردناک  می گذرد ، اسرائیل خانه ای که در زیر زمینش پناهگاهی برای اهالی قانا قرار داشت و اتفاقا آن زیرزمین را سازمان ملل برای اهالی روستا به عنوان پناهگاه در نظر گرفته بود ، بابمب های های هدایت شونده آمریکا تخریب و 60 انسان بی گناه و بی پناه را که بسیاری از آن زن و کودک بودند ، به خاک و خون کشید !



  • کلمات کلیدی :

  • احسانی تاریخ دوشنبه 85/4/5 ساعت 10:16 عصر

    بنام خدای جهان آفرین

    امروز تقریبا همه علوم دارای پدر است و الحمد لله از این جهت خیال مان راحت است که علوم حلال زاده هستند . اما مشکلی که وجود دارد آن است که برخی از علوم نه تنها یک پدر که دارای چند پدر است . ازجمله همین فلسفه تاریخ که یک پدر شرقی و یک پدر غربی دارد . شرقی ها می گویند پدر فلسفه تاریخ ابن خلدون است چون برای اولین بار در جهان او بود که مباحثی در این باب مطرح کرده است .

    اما چون غربی ها خود را پدر علوم می داند و پدر دیگری غیر از خود را قبول ندارند آن ها نیز برای این بیچاره یک پدر بنام هگل معرفی کرده است که البته چون پدر حقیقی این علم ابن خلدون است  هگل را باید پدر خوانده دانست تا پدر .

    شهید هاشمی نژاد در کتاب دکتر و پیر نقل می کند : در روزنامه ای که آمریکائی ها در ایران نشر می کردند نوشته بود : اولین کسی که ساعت را اختراع کرد یک راهب آمریکائی بود . بعد به دنبال آن اضافه می کند : این ساعت که بسیار دقیق تر از ساعت های قبل کار می کرد ....!

    آری غربی ها با این دزدی ها است که خود را صاحب و پدر علم می سازند و بر دنیا آقایی می کنند . و اگر کشور های اسلامی بخواهند به علمی یا فناوریی دست یابند تا می توانند علیه او کارشکنی و دشمنی می کنند تا از رسیدن شان به دانش و فناوری جلوگیری کنند ؟!



  • کلمات کلیدی :


  •  

    [ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

    ©template designed by: www.parsitemplates.com

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن